В ероятно не сте за Capricorn Group, но със сигурност сте виждали работата им, макар и да не знаете, че е тяхна. Германската компания е създадена през 1933 г., като през това време се специализира в създаването на олекотени автомобилни конструкции (освен друго), които доставя за Формула 1, LMP1, WEC и други състезателни клиенти.
През цялото това време обаче Групата няма свой собствен автомобил, грешка, която най-после е поправена. При това по начин, който различава този автомобил от всички други на пазара.
Нарича се 01 Zagato (няма нищо случайно в това), двигателят е централно разположен, задвижването е само на задната ос, екстериорните панели са карбонови, а дизайнът е на италианското студио.
Capricorn Group не се интересува от екрани и авангардни технологии - вместо това, този суперавтомобил е фокусиран върху емоционалното изживяване по време на шофиране, за което спомага и монтираният зад двете седалки двигател. Това са американски „мускули“ под формата на 5,2-литров V8 от Ford с компресор, съчетан с петстепенна ръчна скоростна кутия, която изпраща 900 конски сили и 1000 Нм към задните колела! Суперколата може да ускори до 100 км/чмили в час за по-малко от 3,0 секунди, максималната й скорост е 360 км/ч.

Zagato
Задвижващият агрегат има няколко уникални компонента, като системата за смазване със суха помпа, коляновия вал, буталата, ауспуха и други. Той дори има собствена настройка на ECU и специален софтуер за ABS. Карбон-керамични спирачки и шестбутални апарати от Brembo се крият зад 21-инчовите джанти, проектирани от Capricorn, които се предлагат или в лека алуминиева сплав, или въглеродни влакна.

Zagato
Вътре водачът разполага с три аналогови измервателни прибора, подредени зад кожения волан, на който има само два бутона - старт-стоп и селектор за режим на шофиране. Това е всичко. Кабината разполага с фиксирани седалки, заедно с регулируеми педали, волан и селектор на предавките. Водачите могат да регулират скоростния лост надлъжно със 7,9 см. Почти цялата кабина е изработена от въглеродни влакна, а Capricorn е изработила превключвателите от масивен титан и алуминий. Седалките са тапицирани с кожа Connolly с акценти от Alcantara, а клиентите ще имат възможност да ги персонализират.

Zagato
На Zagato 01 липсват „диви крила“ или други аеродинамични елементи. Според компанията, целта е била да се проектира суперкола със значителни, но постоянни нива на притискаща сила, което Zagato постига чрез „вътрешно управление на въздушния поток и дизайн на подовата част“. Суперколата разполага също с предни и задни дифузьори и фин заден аеродинамичен профил. Липсата на крила се компенсира с въздухозаборници и изпускателни отвори. Под зашеметяващия екстериор на Zagato се крие шаси от въглеродни влакна, включително монокока, амортисьорите и предната и задната подрама. Окачването му е с двойни носачи и щанга, с предни и задни пружини и амортисьори Bilstein
Capricorn ще започне производството на Zagato 01 през първата половина на 2026 г. Ще се произведат само 19 бройки, а цената на всяка ще е 2,95 милиона евро.